229 osób przebadało się podczas I Biegu Serca!

Informacja prasowa,
Warszawa, 08.09.2014 r.

229 osób przebadało się podczas I Biegu Serca!

W ubiegłą niedziele uczestnicy I Biegu Serca mieli nadzieję nie tylko wesprzeć leczenie i rehabilitację niepełnosprawnych dzieci, ale także sprawdzić swoje zdrowie pod kątem układu sercowo-naczyniowego. Na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji Targówek pojawił się wykwalifikowany personel medyczny kampanii ?Ciśnienie na życie?, który skontrolował ciśnienie tętnicze krwi oraz sprawdził wiek serca zainteresowanych. Z bezpłatnych badań skorzystało 229 osób.

Bieg serca to pierwsza edycja nietypowej akcji organizowanej przez grupę Spartanie dzieciom. Każdy kto wziął w niej udział, tym samym wspierał leczenie i rehabilitację niepełnosprawnych dzieci. Oprócz charytatywnego charakteru wydarzenia, celem akcji było propagowanie aktywności fizycznej jako zdrowej formy relaksu. Dlatego a tym jednocześnie nie zabrakło przedstawicieli kampanii ?Ciśnienie na życie?, którzy regularnie zachęcają Polaków do zmiany stylu życia na zdrowszy.

7 września na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji Targówek pojawił się wykwalifikowany personel medyczny kampanii, który zbadał poziom ciśnienia tętniczego krwi, a za pomocą innowacyjnej aplikacji sprawdził wiek serca każdego uczestnika Biegu Serca. Z danych przeprowadzonej akcji wynika, że osoby, które przebadały się podczas wydarzenia mają wiek serca zbliżony do metrykalnego. Jedynie serca 20% osób były nieznacznie starsze od nich.
Dobra wiadomość ? wiek serca można obniżyć! Może to zrobić każdy, kto zmieni dietę i sposób życia na zdrowszy a w razie potrzeby będzie skutecznie niwelował czynniki ryzyka zawału serca i udaru mózgu, takie jak nadciśnienie tętnicze, wysoki cholesterol, otyłość, cukrzyca, palenie, brak aktywności fizycznej i stres.

?Ważnym jest, aby pacjenci przede każdym z grup ryzyka zrozumieli konieczność wprowadzenia zmian profilaktycznych w naszym życiu. Pokazanie wieku serca pacjentów pozwoli w naturalny sposób uświadomić wszystkim przebadanym, że nawet jeśli nie wystąpił u nich incydent kardiologiczny, to w każdej chwili może do niego dojść. Zależy nam i na zaktualizowaniu naszej wiedzy na temat zdrowia układu sercowo-naczyniowego Polaków? ? komentuje prof. Marian Zembala, dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, opiekun merytoryczny kampanii ?Ciśnienie na życie?

***

Informacje o Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej ?Ciśnienie na życie?
Polfa Warszawa Grupa Polpharma jest sponsorem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej ?Ciśnienie na życie?. Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika z badania wykonanego przez PBS w styczniu 2014 roku ?Profilaktyka nadciśnienia tętniczego oraz zdrowego stylu życia dla serca wśród Polaków?, tylko 1/3 respondentów mierzy ciśnienie krwi regularnie. Ponad połowa badanych uważa, że kontrolę można rozpocząć po 50. roku życia lub dopiero po wystąpieniu zawału serca lub udaru, albo w ogóle nie wie, kiedy należy zacząć kontrolować ciśnienie. Jest też przekonanie, że konsultacja lekarska i badania profilaktyczne są domeną starzejącego się pokolenia. Wyniki raportu pokazują, że informacja o nadciśnieniu jest niekompletna i konieczna jest dalsza edukacja w tym zakresie.

Jednym z głównych zadań kampanii jest przeprowadzenie jak największej liczby pomiarów ciśnienia krwi oraz badań wieku serca. W 2013 r. w ramach kampanii udało przeprowadzić się ponad 250 tys. pomiarów. W 2014 r. badania będą uprawiane w centrach handlowych, podczas ważnych konferencji medycznych, biznesowych, masowych wydarzeń sportowych, pielgrzymek oraz kontroli drogowych.

Authors
Top