Fundacja Rak?n?Roll wspólnie z marką Scotch-Brite? rozpoczęła niestandardową akcję edukacyjną zachęcającą do samobadania piersi ? ?Wyrolluj raka?. Na specjalnie wyprodukowanych rolkach Scotch-Brite? firmy 3M znajdują się praktyczne wskazówki odnośnie badania, a dodatkowo część dochodu ze sprzedaży rolek przeznaczony jest na działalność Fundacji. Akcja ruszyła w październiku w związku z obchodzonym na całym świecie Miesiącem Świadomości Raka Piersi.
Kontrola piersi daje szansę na wczesne wykrycie nowotworu, dlatego organizatorzy akcji ?Wyrolluj Raka!? chcą przekonać kobiety do regularnych badań, które mogą wykonywać same.
– Największą przeszkodą w walce z rakiem piersi jest jego późna wykrywalność, dlatego tak istotna jest profilaktyka ? mówi Jacek Maciejewski, prezes Fundacji Rak?n?roll.- Wspólnie z marką Scotch-Brite? chcemy przypominać kobietom, że tak prosta czynność jak regularne samobadanie, może uratować im życie.
Jednym z elementów kampanii jest praktyczna instrukcja badania piersi, umieszczona na rolkach czyszczących Scotch-Brite? firmy 3M. Osiem prostych kroków przybliży kobietom metody samodzielnego badania piersi i zmotywuje je do działania.
Rolki będą dostępne w sieciach drogerii Rossmann oraz w specjalnie oznakowanych standach w sieciach Real, Makro, Selgros.